Neverest wrote:
Har du skickat in det här som en motion till någon riksdagsman?
Nej, jag har ingen tilltro till svensk demokrati. En representations-demokrati är inte bättre än sina representanter, och svenska politiker är rent generellt ytterligt dåliga representanter. Jag orkar inte lägga energi på att tala om för en representant vad jag tycker, för det han/hon kommer göra är att läsa rubriken "problemet med invandring" och sedan tänka "men min specialitet är ju inte immigrationsfrågor, det här måste ha kommit fel" för att sedan kasta det i papperskorgen, eller också kommer han/hon att läsa rubriken "problemet med invandring" och sedan tänka "lustigt att folk tror dom vet bättre än mig som dedikerat mitt liv till såna här frågor, jag förstår mycket bättre än de som röstat fram mig - det är ju därför dom röstar på mig" för att sedan kasta det i papperskorgen... Hur man än vrider och vänder på det så kommer förslag som skickas till svenska politiker obönhörligt att hamna i papperskorgen.
Nej, representations-demokrati är ingen demokrati, det är en distribuerad diktatur. Och jag tänker för den delen inte uppmuntra sån aktivitet heller, det är bl.a. därför jag inte röstar. Antingen ska man ha en sann demokrati där alla medborgare åtminstone ges tillfälle att rösta i ALLA frågor (beslutet tas efter vad de röstar som orkar ta sig tid att rösta på den enskilda frågan) eller också ska man ha en diktator som inte vill vara diktator, dvs en diktator som arbetar mer för folket än för sig själv. Först då börjar man få ett samhälle som är i närheten av att verkligen fungera.